Pavel "Elrath" Zlámal : Algar Tarch

Algar Tarch je velice zvláštní knihou. Setkávají se zde postoje racionálního a vědeckého světa se světem magie a pověr. Všichni učenci a intelektuálové se nakonec přesvědčí, co dokáže magie, ale k tomuto cíli nevede jednoduchá cesta. Na svět se dostal přízrak, který se živí životní energií, vysává život ze všeho a tak roste. Zastavit ho mohou jen čarodějové, co ale dělat, když jsou všichni už pěknou řádku let mrtví.
Nakonec se ale ukazuje, že to není až tak docela pravda. Vztah královny a čaroděje není v knize vůbec vysvětlen, přestože ta pošle svého syna, aby čaroděje přivedl. To je ale jen malá chybička ve skvělé knize, Karolina Francová rozepsala velké dílo a každé postavě vtiskla osobitou povahu. Ukazuje duši jediného čaroděje, kterého svět nenávidí stejně tak, jako on svět. Jediný důvod v pomáhání světu nalezne v tom, že mágové dříve způsobili pád přízraku a ten se chce pomstít na posledním z nich. Nastává hra s časem, kdy se celá společnost, zahrnující královského syna Seaghatana, jeho neposlušnou sestru, Aleycara a čaroděje Ianna, vydává vyhledat znalosti mágů do jejich sídla, bez nichž nemá v souboji Iann žádnou šanci. Nakonec ale přijde na způsob jak přízrak nejen spoutat a uvěznit, ale i navždy zahubit. V rozhodujícím souboji to nakonec dokáže, ale přesto bude třeba obětí. Algar Tarch je dobrou knihou, která přináší zajímavý pohled na magii. Přestože je od autorky prvním pokusem v oblasti fantasy, je kniha pokus více než dobrý a doufám, že se objeví další její zajímavé knihy.