Stručovský : Věk mloků

Zcela nevinná a hlavně neakční obálka tohoto dílu naznačuje, že John Francis Kovář si dá po to všem, co pro něj připravili Procházka, Němec a Žamboch v temné sérii, pořádně dlouhou dovolenou. Ovšem chyba lávky!
Karolina Francová, která je historicky první autorkou v celém ryze českém sci-fi/fantasy seriálu, se neohlíží a vrhá čtenáře do děje rovnou po hlavě. Na rovinu řeknu, že Kovář hraje v tomto díle spíše druhé housle a že hlavní úlohu přebírá Nikita Bernstein. Ta je opravdu v pořádném průšvihu, protože se nakazila neznámým virem díky svému mrtvému milenci a má jen několik dnů, aby získala protilátku. Z toho důvodu se rozhodne požádat o pomoc Kováře, toho času na seznamu Agenturou hledaných osob. Společně se vydávají do světa, kde je většina lidí proměněna v mloky dělající na Zemi peklo. A já řeknu, že hned první setkání obou agentů s touto novou rasou se stane pro jednoho z nich málem osudným.
130 stránkový příběh plný akce, dobrodružství, napětí a dobrých nápadů uplyne v celku rychle. Od ostatních dílů se neliší pouze neakční obálkou a tím, že jej napsala autorka. Velkou odlišnost můžeme vidět i ve způsobu vyprávění, které je tentokrát napsáno netradičně v ich formě z pohledu Nikity, což osobně beru jako obrovské plus. Při prvním přečetní názvu všem čtenářům jistě vytane na mysli legendární Válka s mloky Karla Čapka a napadne je, že by snad mohl 15. díl Kováře vykrádat. Ne, není tomu tak. Obě knihy nemají kromě mloků a čtivosti nic společného.
Vstup Karoliny Francové do série považuji za velmi podařený a doufám, že nezůstane jen u tohoto dílu. Procházka s Žambochem udělali opravdu dobrý tah, když autorku přibrali k projektu. Na závěr dodám, že odměnou za krátký Věk mloků je pro čtenáře téměř 60 stránková povídka Zřídlo moci osvětlující jeden z možných vzniků Agentury.
Hodnocení: 75%.